onsdag 2 juli 2014

När pusselbitarna faller på plats

Fick precis ett samtal av min pappa. Vi kan ta med Freja & segla, sa han. Med de orden föll de sista pusselbitarna på plats i mitt dagvårdspussel. För någon vecka sedan började jag fundera över hur Frejas resterande sommarlov ska se ut. Visste att hon kommer att få vara lite här & där men med för henne trygga personer.

Nu är då sommarschemat färdigt, en färggrann lista med min mammas, mommos, systers & nu oxå pappas namn. Freja är helt eld & lågor. De två första dagarna startade hos mommo & när jag hämtade henne igår, så ville hon inte komma hem utan blev dit övernatten. Nu väntar följande vistelse med min mamma som oxå innebär att sova över.

Nästa vecka börjar med att både Aaron & Freja får vara med min syster eftersom lillebror ännu i juli kör med färre vårddagar. Aaron kommer att tillbringa juli på Björkhagens dagis. Starten där har gått bra, han verkar trivas, har hittat nya kompisar & vägrar komma hem men är ack så trött, så trött.

Får hoppas att arrangemangen för kommande sex veckor blir bra för barnen. Vet att Freja har det bra var än hon tillbringar dagen & jag önskar att stunderna på Björkhagen är lika roliga som hittills.

Är så enormt tacksam över alla som hjälper oss.

Inga kommentarer: