måndag 14 juli 2014

14 dagar senare

Två veckor sedan min semester tog slut, nio arbetsdagar har jag knegat i det svettiga kansliet men fortfarande är det sommar & de trettio timmar jag ger arbetsgivaren i veckan, känns faktiskt helt okej. Julimånad är för det mesta rätt så lugn & så även i år. De patienter som behöver oss just nu är sjuka, väldigt sjuka. Resten njuter av sommaren & självläker.

Aaron stortrivs på Björkhagen. Har fått en del nya kompisar & njuter av allt plaskande i den uppblåsbara poolen som finns på dagisgården, för att inte nämna strandbesöken de gjort med de få barn som behöver dagvård i juli.

Freja får så mycket uppmärksamhet av tidigare nämnda barnvakter att jag mest fungerar som bollplank för hennes trötthet & utmattning, som oftast slutar i fruktansvärda raseriutbrott. Det är inte lätt att vara duktig & snäll dygnet runt. Freja har varit en hel del nätter borta & har oxå gett förslag om att vi skippar övernattningar men mitt i snyftningarna får hon ändå fram att hon absolut vill sova över.

Ikväll överraskade mamma min mig rejält med att meddela att hon tar fröken med till Åland imorgon! Ni skulle ha sett Frejas min, då jag precis innan läggdags berättade om morgondagens planer. Ser däremot inte fram emot torsdagen då de återvänder, sannolikheten för skrik & gråt är stor men fram tills dess ska jag njuta av tid på tumis med Aaron.

Inga kommentarer: