söndag 5 oktober 2014

Nytt kapitel

Blev urusel start på oktober.
Nu vänder vi bladet & blickar framåt istället.

Blev lite ivrig på lördag & vevade ihop några bullar kanelbulledagen till ära. Har aldrig bakat kanelbullar tidigare, brukar hålla mig till bröd för att undvika misslyckanden, men de här blev faktiskt enligt mig själv rätt så bra. Barnen vågade inte annat än att höja bullarna till skyarna då jag hotade med att aldrig mera baka ifall de skulle klaga på dem.

I övrigt har jag inte gjort mycket annat än vilat i helgen, samlat krafter.

Sjukan kom rätt så passligt med tanke på kommande evenemang. Nästa helg blir det fest vid Brandkårshuset då Pargas FBK & Lielax FBK tillsammans firar 200 år. Den här gången har vi barnvakt & ska för första gången på länge tillsammans få gå ut & ha roligt. Helgen därpå blir det innebandyturnering på hemmaplan med efterspel kanske i form av pizza & krogbesök. Sista helgen i oktober tänker jag kryssa med SuPer-gänget till Stockolm för shopping, Flashdance-musikal & höstmöte. Efter det fortsätter året med innebandyturnering typ varannan helg fram till jul?

Så snälla sjukor, håll er på avstånd.

Inga kommentarer: