lördag 17 januari 2015

9.2.2015

Ibland gäller det att våga, våga göra saker som känns skrämmande men på samma gång lockande & befriande. Trots att beslut kan vara det rätta för en själv, så är tröskeln ibland väldigt hög då man vet att de val man gör i livet påverkar många hårt.

Är glad att jag skickade iväg min ansökan, tacksam över att jag blev kallad på arbetsintervju & överlycklig för orden: VI HAR VALT DIG!

Efter över 14 år på läkarmottagningen börjar jag den 9 februari 2015 arbeta på hälsocentralens bäddavdelning. Som jag skrev i ansökan så är det nu dags att lyfta sig från stolen, få arbeta mera fysiskt & anta nya utmaningar.

Visst. Skiftesarbetet kommer att förutsätta ett enormt samarbete med familj, släkt & bekanta men jag har deras fulla stöd. En stor orsak till arbetsplatsbytet är våra barn. Kommer att få möjlighet att tillbringa mera tid med dem & framförallt få tumistid med Aaron, något han aldrig fått iom dagisstart som under 1-åring.  Ser också fram emot att få följa Freja till taxin.

Efter några tuffa år, ser jag det här som en nystart & jag hoppas det för med sig mycket gott.

Inga kommentarer: