lördag 12 september 2015

Nya tag

Nu är det dags att börja ta itu med de extra kilona som jag samlat på mig under våren och sommaren. Det spårade ur rejält under början av året med mycket festande, som betydde alkohol i stora mängder, godsaker och onyttig mat. Dessutom drabbades jag av kristallsjukan, vilket först gav kraftiga svindelskov med illamående som nog saktade ebbade ut men höll i ett par veckor. Vågade knappt sätta huvudet ner. Förutom det sistnämnda är ursäkterna urlöjliga men alltid ska det skyllas på nånting. Nu blir det andra bullar, hoppas att orken & ivern håller i sig!

Idag tog jag mig i kragen & gav salen en chans. Ni vet, salen på gymmet med olika maskiner ämnade för styrketräning. Har inte känt mig hemma där & gör det inte ännu heller men man vänjer sig kanske. Efter torsdagens handledning & genomgång av ett enkelt program, så gick det ganska bra. I salen fanns endast en handfull människor som gjorde att det inte kändes allt för traumatiskt. Finns en chans att jag kommer att göra det igen.

Rör på mig dagligen, ofta sparkar jag i gång dagen med en promenad med barnen till taxin. Kan då traska några km extra när jag en gång är i rörelse. Beroende på arbetspass så försöker jag delta i 2-4 ledda pass per vecka. Tyvärr tränar vi nu innebandy endast en gång i veckan & det krockar ofta med jobb. Men tycker jag har det här med motion på grej, nu gäller det att skärpa sig med näringsintaget.

Yes! Det här fixar jag!

Inga kommentarer: