fredag 11 december 2015

4.0

Trots flera julfester med julmiddagar och julgröt landade jag idag på - 4.0 kg. Hade som mål att gå ner 500 gram i veckan & lyckades ganska bra med det även om det ibland varit kämpigt. Tycker däremot att det inte syns nånstans men positivt är att magen är mindre pösig & luftfylld.

Vet inte riktigt ännu idag hur jag ska äta då jag gör nattpass. På dagarna sover man ju & när man äntligen får upp ögonen så går man omkring med en känsla av baksmälla. Under nätterna äter man ingenting eller hur mycket som helst. Har försökt att följa samma schema hela tiden, dvs att äta med tre timmars mellanrum men svårt att säga om det varit bra. Kanske jag får lita på vågen här, vikten pekar ju klart neråt.

Träningsmässigt känns det väldigt bra trots en rutten förra vecka då jag inte kom iväg på ett enda pass pga en massa annat program. Har i huvudsak tränat 3-4 ggr i veckan, mest ledda timmar på Sports Gym (rygg & nacke, zumba, flexi & body, core, body) men oxå styrketräning & innebandy. Måste erkänna att jag börjat tycka om att lyfta skrot. Det fina är att jag nu får lägga på en hel del mera tyngder. Får inte glömma att nämna mina morgonpromenader med barnen som varit värsta energiboosten för dagen.

Det som oroar mig mest nu är ett sjukt knä. Risken för skador & överansträngning ökar ju med åren. Innebandy är ju kanske heller inte den snällaste sporten för knän & vrister. Kan inte komma ihåg att nånting skulle ha hänt men knäet har troligtvis fått sig en törn. Misstänker själv en hastig vridrörelse. Klart att jag är orolig för att nånting ska gå sönder & att besvären jag har, varnar för nånting stort men den tiden, den sorgen. Kör på tills kroppen säger stopp.

Nu hoppas jag ju att julen, med alla godsaker, inte kommer att förstöra det jag jobbat för de senaste veckorna. Med stor sannolikhet kommer intaget att se annorlunda ut men jag ska försöka hålla mig i kragen & inte vräka i mig så stora mängder. Någon bit choklad kommer säkert att slinka ner.

Inga kommentarer: