fredag 11 december 2015

Limpor

Varsågoda!
Här kommer mitt första bakinlägg någonsin.
Idag har jag bakat maltlimpor till Frejas kalas imorgon,
känner att jag vill dela det med alla.


 Kan garantera att bak av limpor är enkelt eftersom även jag fixar det.


Den här gången mätte jag upp ingredienserna färdigt för att enkelt få allt blandat.


Äger du en matberedare så är hälften av jobbet redan gjort. Skönt att bara slänga i allt & låta maskinen arbeta. Visst, apelsinjuicen ska värmas en aning för att få liv i jästen men det går i ett nafs.


Medan smeten jäser hinner man göra vad som helst.


En lång stund senare fördelar man degen i tre brödformar


& slänger in dem i ugnen.


Vips, så har man tre färdiga maltlimpor! Hur simpelt som helst.


Här är receptet ifall någon annan vill ha goda limpor till jul.

Inga kommentarer: