onsdag 2 december 2015

Hektisk tid

Hur kommer det sig att december alltid betyder kaos? Fram till julafton är veckorna fullspäckade med program, så mycket extra att jag inte kommer att ha möjlighet att delta i ledda pass på gymmet. Har dessutom rekordmånga kvällspass på jobb. Hade planer på att lägga i en växel till gällande juldieten men det får nog vänta ett tag ännu.

Julafton närmar sig med stormsteg och det gör inte saken bättre att man har flera julfester man borde närvara vid, med start ikväll. Det ska firas med fackavdelningen, brandkåren, daghem och skola. Hungrig lär jag då inte gå eftersom jag utöver dem ännu ska äta middag med gamla, goda kompisgänget samt med mammagruppen. Om några dagar har vi dessutom en 8-åring i huset som såklart bjudit in tjocka släkten på kalas. Däremellan borde jag pyssla om patienterna på bäddavdelningen, närvara vid Star Wars-premiären & klämma in en innebandyturnering.

För att göra det extra spännande kommer jag att jobba nätter under julen. Någon kanske tycker att det inte var så smart val men då man i utbyte får en massa lediga dagar, så är det kanske värt det i alla fall:



På det här viset får jag ännu flera dagar med barnen & behov för dagvård är noll.

Som det nu ser ut, så kommer vi att fira jul hos min mommo. Har lovat baka skärgårdslimpor, resten får Markus sköta om. Han kommer, precis som ifjol, att hjälpa till med maten. Hur många vi blir är ännu öppet men roligt blir det oavsett.

1 kommentar:

Terese sa...

Hojta till bara om du behöv barnvakt :)