lördag 9 januari 2016

På skridskor

Trots att jag egentligen inte är någon vintermänniska så nog finns det ju många bra sidor med kyla & snö. Som t.ex. att skrinna.

För att man ska kunna skrinna behövs väldigt bra skridskor, annars får man ont i fötterna. Mina gamla skridskor gjorde skrinningen till en mardröm. Fick för två vintrar sedan pröva ett par Reebok-skridskor med pumpfunktion & efter det förstod jag varför man ska satsa på en lite bättre skridsko. Bekväma skor kostar oxå mera pengar & jag var inte beredd på att betala mig sjuk på ett par, speciellt då man inte vet hur vintrarna ser ut i vårt land. Ifjol blev det ju aldrig kallt.

Det blev en hel massa googlas & spanas på nätet. Nya Reebok-skridskor låg på över 100 €, så det var uteslutet. Fick ögonen på flera par via olika försäljningssidor men ingen i min storlek. Men plötsligt en dag när jag öppnade Facebook fanns de där, ett par begagnade 41:or för fjuttiga tjugolappen. I Pargas dessutom. Snacka om tur.


Idag gjorde jag premiär i mina Reeboks, de var så sköna & bekväma. Med den gröna bollen kan man pumpa upp små kuddar runt hälen, som gör skon extra stabil. Älskar dem! Vi skrinnade över en timme & hade kunnat glida omkring hur länge som helst. Kom ihåg alla otaliga ggr vi spelade rinkbandy med pappa i Björkhagen. Kväll efter kväll slet vi på betten.

Både Markus & Aaron var med på isen vid Sunnanbergs skola. Aaron provkörde ett par skridskor, som fick tummen upp. Även de fyndade på nätet. Tänkte inte få hem honom heller.


Inga kommentarer: