torsdag 24 mars 2016

Det ena ledde till det andra

I början på månaden skrev jag några rader om soppan som uppstod då vårt alarmsystem slutade att fungera. Snabbt kom det nya SIM-kortet på posten & boxen jobbar på felfritt igen. Vi startade hetsiga förhandlingar med både Securitas & Verisure, som gav oss mycket att tänka på. Det var svårt att ta beslut då systemen helt enkelt inte gick att jämföra. Alarmpaketen har olika innehåll till olika priser med olika tjänster.

Det ena leder till det andra & plötsligt surfar jag nätet runt efter luftvärmepumpar. Pumpen som hänger på väggen är en sorglig historia som vi inte haft någon nytta av. I vintras fick jag nog & pumpen har funnits med på anskaffningslistan sedan dess. Nytt alarmsystem är lite av ett frågetecken just men ny luftvärmepump kommer att installeras den 4.4. Tror jag förhandlat till mig ett bra pris & tack vare att man kan återvinna material från den gamla pumpen så hålls utgifterna nere.

I nästa vecka fortsätter förhandlingarna med Verisure. Kommer de emot med ett bra prisförslag så förnyar vi eventuellt alarmsystemet också. Har även ett projekt på gång med tamburen men det är en annan historia.

Inga kommentarer: