söndag 20 mars 2016

FFS - Day 1

Nu har vi sparkat i gång det 12 veckor långa Fit For Summer-programmet. Det är min egen översättning från Kesäkuntoon & får mig ännu mera taggad.

Hade en riktigt trevlig stund igår under första gruppträffen. Prickade in kommande träffar, informerades om de olika teman träffarna kommer att ha, pratade allmänt om kost & träning samt blev utsatt för muskeltest & svettades tillsammans under ett träningspass. Fick oxå lite hemläxor främst gällande kosten.

I nästa vecka kommer jag att bli grillad för matdagboken, har svårt att tro att det finns något positivt att säga om den. Har min första personliga träff med PT Linda på torsdag. Kommer då att få ett eget mat- & träningsprogram för hela perioden. Sista träffen har vi veckan innan midsommar.

Blir nog 12 tuffa veckor. För att inte tala om tiden efter det då man ska försöka hålla sin vikt. Det är där jag är svag.

Inga kommentarer: