torsdag 17 mars 2016

Frisk luft


I söndags fick lungorna dra in mycket uteluft. På dagen hade vi träff med mammagruppen i Sattmark & gick då en del av naturstigen, ca 3 km. Trots blött före kom man fram ganska bra. Avslutade utfärden med mellanmål vid Sattmarks kaffestuga. Meningen var att jag skulle ha kokat knackkorvar till hotdogs på trangian men det var svårt att tillreda dem då de låg hemma i kylskåpet.



På vägen hem ringde jag Markus & bad honom klä på sig, för visst tusan skulle vi äta hotdogs. Tvingade resten av familjen att klättra upp på Ryssberget en bit från oss. Igen blev det lite omväg då jag inte kom ihåg var stigen gick. Men bara vi hittat upp plockade jag ihop trangian & med tanke på att jag använde den första gången så gick det riktigt bra. 10 minuter senare hade vi varma korvar.




Hur kan mat vara så mycket godare bara för att man äter den utomhus?



Inga kommentarer: