torsdag 15 november 2012

Mycket gjort

Går mot mitt favoritpass på grundschemat. Har rullande arbetslistor på sex veckor & närmar mig nu vecka 5. Den veckan består av fyra lediga dagar, efter varandra. Brukar kalla den för min minisemester trots att jag jobbar helgen innan & söndagen efter. För det är på mina lediga dagar mitt i veckan som jag får mycket gjort.

För att vila inför helgarbetet så har jag två lediga dagar, dvs idag & imorgon. Trots en trög start på dagen (sällan är de riviga) så tycker jag vi hunnit med en hel del idag:

- Bakat banankaka & avnjutit många bitar av den tillsammans med vaniljglass

- Besiktat bilen, som nu har godkända papper till nästa besiktning (kommer att göra den redan 1.7.2013...)

- Besökt banken för att justera på våra lån lite

- Kontaktat Maxivision då plötsligt svenska språket försvunnit från barnkanalerna. Freja blev förbannad då figurerna i rutan bara snackade finska eller engelska

- Levererat strumpor & underkläder till mina arbetskompisar som år efter år understöder mitt innebandylag, stort tack till dem

- Äntligen fört Aarons gamla vinterstövlar till ett nytt hem

- Städat upp mina buskiga ögonbryn hos Sophia på Skärgårdsklippet

- Handlat käk

- Fixat käk (agerar sällan kock nuförtiden utan låter en som vill & kan sköta tillredningen av mat)

- Spelat fotboll med barnen i vardagsrummet

Imorgon är det fredag vilket betyder vattengymnastik med väckning kl 6.10 men det är också allt jag planerat för morgondagen. Jag hoppas att vädret håller upp så att vi kan tillbringa lite tid på gården. Freja konstaterade i bilen idag att det var länge sedan vi varit ute & jag kunde inte annat än att hålla med. Imorgon skall vi ha en överdos av frisk luft!

Inga kommentarer: