lördag 8 juni 2013

Klipp, klipp

Eftersom vi inte har så mycket extra fyrk i kassan så tänkte jag ta & spara lite genom att klippa Aarons hår. Det rör sig inte om så många euron men många bäckar små, eller vad det nu heter. Lånade syrrans maskin igår & idag placerade jag ut Aaron på en stol på gården & så började vi. Hade ju hela morgon kikat på You Tube-videon & andra bilder på nätet men trots det var det med skakiga armar som maskinen startade. Efter ett litet hack i örat, lite saxklipp över det längsta stråna, mycket tålamod av Aaron & mera envishet av mig så tror jag vi nådde ett rätt så bra resultat. Det var ju ändå första gången jag klippte någons hår & säkert inte den sista.








Det som jag misslyckade mest med (enligt mig själv, frisörerna asgarvar väl just nu) är övergången från kort till långt hår ovanom höger öra. Jag använde först maskinen & lyckades klippa bort allt för mycket på ett ställe. För att reparera det, borde jag ju ha klippt allt kortare men där tog både Aarons & mitt tålamod slut. Överlag tycker jag det blev ganska bra & Aaron går ju ändå med lippis hela tiden.

Inga kommentarer: