fredag 15 november 2013

Ska försöka

Meningen är att jag ska återvända till jobb på måndag. Många är skeptiska men känner att jag vill försöka. Lever nu en dag i taget, försöker att inte ta någon stress över vad som eventuellt kan komma emot & om jag känner att det inte går, så vet jag att säga till.

Att jag var öppen med allt har gett mig otroligt mycket. Vetskapen om att jag inte är ensam med liknande bekymmer öppnade inte bara ögonen på mig utan fick flera att ta kontakt. Trots att vi sitter i samma båt, ror vi kanske inte med samma åror men på något sätt är tankegången ändå rätt så lika.

Kontakten är skapad & diskussionen har nu inletts. Av erfarenhet vet jag att samtal hjälper & hoppas att man med hjälp av dem kan öppna upp knutar som samlats på livets tråd & på det sättet reda upp & räta ut den. Det rör ju sig om allt från små smällknutar till stora trassel men jag önskar få ordning på dem nu.

Igår var första dagen som jag inte grät en gång. Det betyder att jag är en bit på väg i rätt riktning. Vill åtminstone tro så.

Ha en bra helg & sköt om er!

Inga kommentarer: