måndag 16 december 2013

Skolskjuts

Eftersom jag nu har semester så ska Freja få öva sig lite på att åka ensam till förskolan. Vi hade ju haft möjlighet att använda oss av skoltaxi hela läsåret men pga mina arbetsturer så fick vi det inte pusslat.

Markus skjutsade henne till Koupo vägskäl i morse & jag mötte upp henne till fots på dagen när hon kom hem. Allt hade gått bra trots att ingen av hennes förskolekompisar åkte med. Freja kommer att åka taxi ännu imorgon & på onsdag, sen börjar hennes jullov iom resan till Kuopio. Bra att staden gick med på mitt förslag till några turer nu redan, på det här viset känns inte skolstarten så skrämmande i höst. Tror oxå att hon kommer att fixa morgnarna & ev eftermiddagar utan bekymmer. Hur länge hon blir ensam är ju helt fast i mina arbetstider.

När vi väl hittat hem, passade jag på att hänga upp dörrkransen jag hittade på Homeberry i Kankaanpää. Med ett rutigt band blev den lite juligare. Homeberry ska jag absolut besöka igen i vår. Rekommenderar inte bara Reimas fabriksbutik om man av någon orsak irrar sig till Kankaanpää utan även Homeberry inredningsaffär.

Mössan Aaron har på bilden nedan var nästan gratis i Reimas fabriksbutik då de hade nästan alla Lassie-produkter med minus 30 procent.

2 kommentarer:

Malin sa...

Du har ju rätt till partiell vådledighet när dom börjar ettan och tvåan. Eller sen eftis? Inte så lätt när dom så börjar skolan :)

PÅ STRANDBYUDD sa...

Tanken är att jag ska gå ner till 30 timmar i sommar & på det viset skippa eftis. Tror nog att hon fixar en liten stund av ensamhet eller jag hoppas det.