måndag 13 januari 2014

Tekniska bekymmer

I mailet jag fick från Buzzador kom det fram att vi fick börja buzza tidigast 13.1.2014 dvs idag. Efter frukost surfade jag in på deras hemsida & öppnade kontakten. Lätt & smidigt fick jag mina uppgifter in, några klick senare var jag online på dator & tablett. Men vi får inte TV-stickan att fungera. Fastnar gång på gång på samma ställe var stickan ska skapa kontakt med internet, trots försök att fixa det manuellt. Markus har fått i uppdrag att kontakta Watson imorgon.

Men på datorn& tabletten fungerar det bra. Watson rekommenderar en näthastighet på minst 10 Mbit men både dator & tablett klarar galant av live-TV. Satt riktigt fint med eget program vid köksbordet då jag hungrigt mumsade kvällsmål efter kvällsskift. Markus fick i lugn & ro kika på sitt. Får se vad Watson har att säga imorgon, skulle nämligen vilja pröva ett eller kanske bägge svenska kanalpaket men det hänger nog lite på om vi får stickan att fungera. Gjorde säkert nånting tokigt vid registreringen.

Inga kommentarer: