söndag 6 april 2014

Säsongen förbi

Benen värker. Ryggen är trött. Kropp & knopp är i behov av vila. Trodde aldrig att min snart 35-åriga kropp skulle klara av tre innebandymatcher på samma dag men ack så fel jag hade. Återstår att se om jag kommer upp från sängen imorgon.

Tre viktiga matcher bakom, tre avgörande spel för en fortsatt plats i division III. Den här gången gick det vägen men det blev ingen lätt match. Under hela säsongen har vi gillat att tortera oss själva med flera måls underläge som ibland lett till vinst, tyvärr allt för många gånger till förlust. Därför spelade vi kvalturnering idag. Vi valde den jobbigare vägen & lät publiken vänta till sista match, till sista period innan vi vände matchen & därmed avgjorde vårt öde med en ny säsong i division III.

Trots en massa tabbar & missar är jag nöjd över mitt spel idag. Veckan har varit mentalt tung. Har försökt peppa mig själv att jag visst orkar springa, att jag kan göra mål, att jag älskar att ge de där fina passningarna som lagkompisen lägger i buren, att jag inombords myser när jag får bollen av moståndaren. Med 4 mål & 2 assist i bagaget kan jag konstatera att jag lyckades.

Stort tack till Emi, Heidi, Jenna, Jessi, Kriso, Krista, Maikki, Maria, Fanny, Pätkä, Pitkä, NinaN, NinaA, Sanna, Teemu, Pasi & Mikaela! Tillsammans behöll vi vår plats i division III. Tillsammans vann vi idag två matcher & spelade en jämnt. Det blev en lång säsong fylld med mycket spänning ända in på slutrakan men vi höll ihop då det gällde.

Vi gjorde det, hallondamer!

(Bilden nedan från föregående turnering)

Inga kommentarer: