måndag 28 april 2014

Snörvel

Kranen har varit öppen hela dagen idag. Har snörvlat, snutit, snörvlat & torkat så huden är sönder. Huvudvärken tilltog igen under dagen, så valde att skippa eftermiddagens fysiska fostran & tog en tupplur istället. Ringde jobb & fixade Duact åt mig för att förebygga sinuit & öroninflammation, som helt klart lurar bakom hörnet. Är oerhört tacksam över det elektroniska reseptet, på no time fick jag ut medicin här. Någon timme senare, efter både Duact, Burana & nässpray, började jag känna mig som en människa igen.

Dagens program var tack & lov mest föreläsningar, morgondagen likaså. Har idag varit på föreläsning i näringslära. Resten av tiden jobbade vi med grupparbeten inför morgondagens samarbetsdag. Samarbetsdag betyder besök av min chef & det ska bli skoj med besök hemifrån. Väldigt konstigt kommer det att vara då vi sinsemellan ska prata finska.

När jag väl hittade lite krafter, så gjorde vi en kort promenad till en geocach i centrum. Igen en gång kunde jag konstatera att GPSn visar så gott som rätt position. Garmin kastade på kanske 1-2 meter då luren kan visa 15-20 meter fel. Lite fel gör ingenting när man letar cachar i storstan men i skogen vill man ju inte gå & svänga på alla tusen stenar man ser. Mycket roligare att leta cachar nu! Kompisen jag lånade GPSn av hade nog rätt. Svårt att byta tillbaka till luren nu.

Inga kommentarer: