torsdag 1 maj 2014

Annorlunda Valborg

Gårdagen & dagen har svischat förbi näthinnorna med blixtens hastighet. Just kom jag hit men redan om ett par dagar är jag hemma. Nästa period vill jag inte ens börja drömma om, för då är sommaren redan förbi.

Traditionell morgon igår med frukost & uppiggande morgongymnastik. Efter det följde sexualundervisning, där jag fick en massa bra & roliga tips. Fortsatte dagen med psykolog som berättade om sund inställning & tankegång gällande mat, hur lyckas med viktminskning, osv. På eftermiddagen satt det fint med en promenad till stan innan följande föreläsning. Dagen blev lång & styrde stegen mot radhusen vid 17-snåret efter en timme stretchning.

Det var svårt att sen försöka hitta energi & känsla för valborgsfirande men iklädd träningskläder skuttade vi över till grannarna för dryck & godsaker. Första gången jag firat valborg i trikåer & träningströja men bra går det. Kan i efterhand konstatera att världen är liten, att man aldrig vet vad personen bredvid dig bär i sitt bagage, att ett ord kan få en att bryta ihop i tårar eller skratta, att nio skötare från olika delar av landet kan ha så skoj ihop. Ångrar fortfarande inte en sekund att jag valde att åka.

Lite gott skratt fick åtminstone mitt snorande på lätt köl. Säkert spelar medicinerna en stor roll men idag mår jag betydligt bättre. Klarade fint av morgonen vattengymnastik samt vår lilla konstrunda som gjordes efter frukost. Pga få sömntimmar så var det omöjligt att inte somna under avslappningsövningarna, muntert att vakna till att man för konstiga ljud. Med trötta ögon gick jag vidare på följande föreläsning, den bästa hittills, som handlade om motion & näring. Hoppas att jag med hjälp av den, ska kunna fixa den lilla bit jag har kvar till målvikten.

Med risk för att vi hela kvällen legat raklånga i kämppän, så åkte vi till Hämeenkangas för att plocka några geocachar. Hämeenkangas är ett enormt, över 20 km långt område med alla tänkbara möjligheter för friluftsliv. På området finns ca 25-30 geocachar (ev flera då området är vidsträckt) varav vi idag nappade sju. Efter 1.5 h frisk luft smakade maten bra.

En lite annorlunda valborg i år men absolut inte en dålig sådan.

Inga kommentarer: