fredag 2 maj 2014

Bara morgondagen återstår

Dit for den rehabiliteringen.
Det mesta är redan packat.
Imorgon blir det hemfärd.

Hittade geocach nr 50 idag! Har prickat in över 20 cachar som jag bra kan plocka på vägen ner imorgon, cachar som inte ligger så långt från stora vägen. Hur många jag nappar imorgon beror ju såklart på hur snabbt jag hittar dem. Tanken är ju att hinna hem innan barnen somnar.

Freja berättade idag att hennes ena framtand äntligen tittat fram. Den här tiden ifjol lossnade bägge framtänder pga en liten olycka med lillbrorsan vilket betyder att hon i ett års tid fått leva utan framtänder, en tid oxå utan framtänder både uppe & nere. Stackarn.

Bra dag bakom, annars. Härlig vattengymnastik i morse & skön avslappning på den. Innan sista träffen med vår egen fysioterapeut & gruppansvarig diskuterade vi balans mellan jobb & fritid med en trevlug, ung psykolog.

Fick lite hemuppgifter inför sista perioden:

• Träningsdagboken ska fortfarande fyllas i
• Pröva avslappningsövningar även hemma
• Försöka använda oss av tallriksmodellen
• Kartlägga arbetsgivaren & stadens motionsutbud

Slutade lite tidigare idag så hann bra på en utflykt till centrum & framför allt med munk på soldathemmet i Niinisalo. Energinivån låg hög igen efter besegrad flunssa, så bestämde mig för att dra lite styrketräning med simning & bastu som belöning. Min iver smittade av sig, fick halva gruppen aktiverad & plötsligt hade vi lyftat skrot i tre kvart.

Imorgon väntar ännu motion inom- & utomhus samt en psykosocial stund, som vi inte har någon aning om vad som handlar om. Tvåtiden borde jag kunna vrida om nyckeln i bilen & starta hemåt.

Inga kommentarer: