lördag 3 maj 2014

Längs med vägen

Tvåtiden, efter kramkalas & en massa hejdån, lade jag sex dagar rehabilitering bakom mig. Sista dagen kom att bli rätt så motionsinriktad med morgongymnastik i form av cirkelträning, senare stavgång följt av stretching & avslappning. Ingen föreläsning idag.

Hemresan dröjde dubbelt längre än bilturen upp & det berodde varken på dåligt före eller långsam körning. Orsaken till fördröjningen var alltså geocaching. Av de cachar jag listat upp åt mig, hittades 19 stycken. En hade av någon orsak försvunnit & den andra blev geografiskt lite tokigt med tanke på körrutten.

Alla cachar jag plockat under veckan har varit traditionella, lätta & medelsvåra cachar. Blev visst totalt 31 cachar! Intresset för geocaching ökade massor nu när jag fick GPS i handen. Letandet löpte nu mycket smidigare & kommer absolut att satsa på en egen GPS, modellen är dock lite öppen.

För att lite visa hur en cach kan se ut, plåtade jag en av de finaste jag hittade idag. Cachägaren hade kapat av en bit av en stubbe & fixat ett hål för cachen i "locket". "Locket" var sedan fäst med en metalltapp. Synd att jag inte plåtade stubben med "locket" på. Tycker om cachar som smälter in i naturen. De kan ibland vara väldigt svåra att hitta.

Inga kommentarer: