lördag 30 augusti 2014

Packar

På sociala medier publiceras bild på bild av brasor, kräftskivor & andra festligheter ikväll. I Åboland firas Forneldarnas natt & brasan i gästhamnen tändes för en halv timme sedan. Sommaren är förbi, hösten bakom knuten.

Valde att fira sommaravslutning hemma i år. Imorgon ska jag nämligen upp till Kankaanpää för min fjärde & sista period av ASLAK. Även om vikten inte gått ner känner jag att min fysiska kondition är vassare än för ett år sedan. Kommer att kunna förbättra samtliga fysiska tester & fast jag kanske inte enl deras tabeller är i bra skick så står jag precis där jag vill idag med mera styrka, mindre fysiska besvär & en betydligt bättre mental hälsa än för ett drygt år sedan. Tänker ge järnet & bevisa främst för mig själv att det gick vägen.

Blir att ta en liten omväg via Esbo imorgon. Min kusin ska konfirmeras & känner, trots light stress, att jag måste närvara. Efter mycket om & men gällande logistik, så blir det bilbyte. Slipper ta min skothög till Fiat & får istället rulla med morsans betydligt nyare fyrhjuling av samma märke.

Ska bli roligt att igen en gång träffa gruppen, speciellt nu när alla kan vara med. Känns jobbigt att det ev är sista gången men jag hoppas vi under veckan prickar in ett datum för en träff, om kanske ett år eller så. Under tredje perioden kom vi väldigt nära varandra & jag vet att nästa vecka kommer att vara fin. Det blir många tester, läkar- & psykologbesök men säkert också mycket arbete i grupp.

När jag kommer hem på fredag har jag ett dygn på mig att fundera på Frejas packning. På lördag skjutsar vi henne till syrran, varifrån de tidigt på söndag startar mot flygfältet & planet till Kreta. Får se vad de här två veckorna kommer att göra för vår lite instabila fröken men efter det ska vi nog göra mycket på tumis.

Divanen har annars fått flytta in i vardagsrummet. Den är precis lika populär på insidan. Eftersom katterna är ute på språng & barnen sover, så tänker jag inta en precis lika skön ställning som Swea här om dagen.

Inga kommentarer: