söndag 31 augusti 2014

Parhus

Konfirmationen i Alberga kyrka var fin. I vacker byggnad & med vacker musik kan det inte bli annat än lyckat. Efter gudstjänsten samlades vi hemma hos konfirmanden & fick fylla magen med läckerheter. Klockan tickade på, vinkade av Freja som åkte hemåt med brorsan & efter att ha svalt sista biten från den blåa prinsesstårtan, tackade jag för mig.

I bilen knapprade jag in min destination på telefon & höll på att svimma när den meddelade en ankomstid på 22.30! Nu blev det bråttom att komma iväg då jag kom ihåg att reception på centret stänger kl 22. Försökte lugna mig själv på vägen att programmet räknar tiden i överkant, att man visst ska fixa 250 km på tre timmar. Sträckan Esbo - Huittinen gick trögt, hade redan gett upp hoppet att hinna i tid men sakta minskade minuterna. Bekräftade ännu med centret att de säkert är på plats till tio & det lovade de.

21.53 når jag Kankaanpää, får nyckeln till parhuset & möter fyra glada damer i lägenheten.
Må rehabiliteringen börja.

Inga kommentarer: