måndag 1 september 2014

Raska fotsteg

Blev kramkalas i morse oxå då resten av gruppen anlände Kankaanpää. Fort förbyttes dock våra leenden till allvarliga miner då vi blev informerade om att gångtesten börjar om en dryg timme. Hoppade i trikåerna, spände fast pulsbältet & lade i earplugsen för att komma i rätt stämning.

Hatar tävlingsmänniskan inom mig. Är så taggad & laddad inför matcher, tävlingar etc. Hade hoppats på lite lägre pulsnivåer men det är inte enkelt då man ser att hjärtat slår 135 slag/minut på startlinjen. Förbättrade tiden med nästan en minut men mumlade hjärtslagen på 179 åt fysioterapeuten som drog gångtestet.

Mera vet jag inte i det här skedet. Imorgon följer muskeltesterna. Har som mål att kamma hem femmor & förbättra resultaten i samtliga test. Fick treor i mag-& bentesterna men kommer ihåg att jag tog det ganska lugnt. Stör mig att jag inte kommer ihåg hur vissa tester genomfördes, alltså om de gjordes på tid eller om man fick göra så många man orkade men det lär klarna imorgon.

Under den enda föreläsningen vi hade idag fick jag meddelande hemifrån om att Freja fallit från klätterställningen på skolgården. Inte gips igen, tänkte jag men fick fort bekräftat att hon fixat sig en rejäl bula i bakhuvudet & skråmor i ansiktet, passligt till fredagens skolfotografering. Nå, hon är fin i håret i alla fall efter frissabesök i fredags.

Avslutade dagen med en 10 km lång cykeltur runt Kankaanpää med centrets egna cyklar. Investering i nya tvåhjulingar skulle absolut vara på sin plats men cykel nr 19, en röd Helkama, tjänade mig bra.

Inga kommentarer: