tisdag 2 september 2014

Bättre resultat

Trots lite benvärk efter gårdagens gångtest var jag extra laddad i morse inför dagens muskeltester. Efter morgonjumppan trampade jag en stund på motionscykeln för att hålla mig varm.

Gav allt & presterade bättre i samtliga tester. Nu väntar jag ivrigt på att få se slutresultaten där gångtesten & muskeltesterna tillsammans med mina mått visar i hur bra form jag är. Fortfarande väger jag för mycket men jag hoppas att de fina prestationerna väger mera. Är egentligen redan väldigt glad över allt jag åstadkommit. Det kändes härligt att göra vissa tester idag, då jag kände att det som var jävligt tungt ifjol, gick hur bra som helst idag. Utan plågor.

Kändes däremot trist att lämna simmandet emellan, speciellt då jag älskar att plaska men vad kan man göra åt att livmodern bestämmer sig för att öppna kranen just idag. Valde att ta en promenad istället, kände att musklerna behövde mjukas upp lite efter tuff match.

Uppföljningsbesöket hos fysioterapeuten var också en positiv upplevelse då det visade sig att även nacken är på bättringsvägen med större & framförallt smärtfri rörelseförmåga. Jumppapassen på Sports Gym i sommar har inte varit förgäves. Det är viktigt för mig att hitta en kontrast till mitt stillasittande jobb. I mina papper såg fysioterapeuten en anteckning om dålig hållning i både rygg & nacke som nu är borttränad.

Den här gången har de prickat in lite mera motion än tidigare. Sist på dagens schema var ännu konditionscirkel, som vi utförde utomhus. Ingen annan än jag från vår grupp deltog, de andra drog iväg på boxningstimme. För att alla ska kunna delta ordnas alltid en lättare & en tyngre motionsform, valde idag den tyngre.

Hälften av gänget snarkar redan, tror testerna & mängden motion överlag tog kål på en del. Lång dag framför imorgon med program till kl 18, ska prata med både läkare & psykolog. Efter det blir det munk på Sotku eller en kall på lokala baren.

Inga kommentarer: